Tuesday, November 3, 2009

I got an I-Phone!!!!! Fuyyohhh!!!!!


Ini Apple I-Phone...aku udah lama mengidam kat I-Phone...tapi sekadar pandang sambil telan airliur je la kann...oleh kerna harga satu I-Phone tu aku boleh buat golang omeh dabel line, maka aku istighfar banyak2, zikir lawan nafsu....hehehe...



Anyway, semalam my husband Teddy bawak balik I-Phone...dan dengan murah hatinya dia kasi kat aku I-Phone itu!!!! Hoh! Biar betul! I mean, biar betul-betul !!!!

Sekilas aku terpikir eh, laki aku ni nak join Kelab Poligami yang merupakan serpihan kumpulan Al-Arqam ke ? Banyak jugak benda yang terlintas dalam minda ku ketika itu...Kira masa tu sel2 otak aku lagi laju bertindak dari sel otak jiran aku yang sudah boleh solve rubic cube puzzle tu la...elehhh...setakat solve rubic puzzle sambil tengok solution dalam Internet apalah sangat kannnn (stetmen dengki+jeles+envy)

Eh back to topic OK....fokus....fokusss...apa motif dia begitu murah hati ? Memang dia ada janji nak kasi aku I-Phone la notebook baru la (MAC! ohmygod, dia nak kasi MAC!) tapi aku tidaklah terlalu menaruh harapan...katanya, dia support aku menulis (finally !) dan a writer should use I-Phone, and MAC notebook, apa barang pakai Acer ni, katanya...kata dia lah...bukan kata aku tawww...dalam hati aku sempat jugak menjawab, hello!!! sib baik la ada Acer cabuk ni, boleh aku berkarya (sebenarnya aku lebih banyak habiskan masa masuk forum sambil bergado sini sana hehhehe)...


Lalu aku pun belek2 la I-Phone itu...dia tersengih-sengih. Lagi aku saspen...aku kontrol muka cool sambil godek-godek I-Phone dalam tangan...something is off somewhere...macam ada yang tak kena je...dan I-Phone idaman yang dalam genggaman tangan aku tu macam tiada 'chemistry' dengan aku...macam tak ada feeling siok ke nafsu berahi ke..."Kenapa lain macam je I-Phone ni ekk ?" aku tanya sambil tenung dia...


Sambil tersengih, Teddy cakap..."OK lah....I confess...ini China made I-Phone...heh heh!" chaissssssss......... I knew it! I knew it! @#$%^&*(&**

Kata Teddy, boss dia pegi China dan beli I-Phone versi made in China tu dan kasi pada dia...Dia pulak tunjuk kat aku sebab dia kata aku memang pro pasal detect barang fake nih...dan since aku buleh detect kepelesuan I-Phone itu, maka dia kasi kat aku je la sebagai reward...hoh!

Tapi tak apa lah...konsep aku senang je...tak baik tolak rezeki...aku terima jer la I-Phong (iye lah, bukan I-phone, tapi I-phong la sebab cina mari ma)...kalau aku tak cakap lam blog ni mahu terjojol mata Batik ngan Patin nengok aku pakai I-Phone wahahahahahaha!


Ini bukan gambar I-Phong aku...takkan lah tangan aku kasar gegarrr macam tu!

13 comments:

  1. hu warghhhhhhhhhh!

    isy.. lu sudah bikin gue berhenti nafas sejenak.. gue baca lu punya hapdet satu napaih!

    i-phong pung i-phong le.. janji ada bunyi ai ai ek?

    ReplyDelete
  2. Daimen, ahkak pun ado hp tuh, pakai 2 bln dah rosak serupa sebijik sebutir hahahaha...akk pakai thn lps, tp ada lg simpan hp tu, tgh cari baterinya hp akk tu baterinya yg sewel mewel, charge penuh pakai 3 jam je dah padam...

    canggih la....canggih....

    ReplyDelete
  3. aku maleh komen... tengah sibuk tolak balik mata aku yg terjojol tadi masuk dalam.....

    ReplyDelete
  4. hehehe...yang penting gaya dan penampilannnnn !!!!

    tanya gak Teddy....errr Blackberry depa made in China takdak ka ???? Teddy cakap manader, Blackberry takdak plant kat China....huh wugi oooooo....

    ReplyDelete
  5. anikerap tu terrorist bab2 i-phong ni.

    hari ni dia tarak nampak langsung lah?

    ReplyDelete
  6. dia masih hanimun...semalam kan balik opis awallll.....hehehe

    ReplyDelete
  7. weh kalu zhulian ko leh detect tak??? ko tulun detect ketulenan dable line jiran sebelah tu buleh tak...

    ReplyDelete
  8. hep hep!!.... aku zhulian subang idung jek yg SK bagi tuh!!

    psstt... rantai sauh ko tu made in china gak ke berlian?

    ReplyDelete
  9. err berlian dpt i-phong.. den br siap 'i'-blog..'i' posting je.. hik hik hik..

    i = satu

    ReplyDelete
  10. hehehe rantai cap sauh made in mana pun aku tatau la....yg penting ada cop mohor tu...

    ReplyDelete
  11. uik lama tak nampak k.eiza... awat menyepi...

    ReplyDelete