Monday, November 16, 2009

Epidemik Cinnamon Donuts!!!! oh No...Oh Yess!!!!

hehehe...hari ini aku dilanda dengan wabak cinnamon donuts...so dari tadi aku gigih main tepung, uli2 dough dan guna donut cutter yang aku baru beli tu....masih buat cinnamon donuts...dapat almost 2 tupperware besar...

Aku baru jer dapat tips utk buat donat segera....utk kekalkan shape donat yg gebus, montoks dan jelitas itu, gorengkan sekejap donat2 anda, agak2 putih kekuningan. Lepas dah siap goreng tu, simpan dalam freezer...Voila! Your own instant donuts, minus the preservatives...Tips ni aku dapat dari fotopages sifoo mamafami.fotopages.com


So...lepas ni sapo2 datang umah aku jamu donat jer la...tu pun kalau belum habih anak2 aku belasah...

Really, my boys are the ultimate eating machine....tapi badan tak beso2...macam tuuu jugak...I wonder where did they get such good genes ???? ( sambil pandang sekeliling dan lihat pinggang ku....ramping kennnnn ???? ). Sila muntah, jangan segan segan....


Tak tepek gambar....donat2 aku sedang bertapa dalam fridge...lagipun, korang takkan takleh imejin rupa paras donat ???? Use your imagination la....


Dengan penuh humble lagi rendah hatinya, aku akui yang donat2 aku rupa nya lebih kurang macam Big Apple Donuts jer...rasa pun lebey kureng jer la hehehehe....

6 comments:

  1. weih... aku tak reti baca resepi tu la.... (alasan nak makan pree je nih!!)

    ReplyDelete
  2. gue enggak ngertik apa loeh ngomong! lalalala

    ReplyDelete
  3. pssssst pssssst bila nak new look?

    jiran sanun.. jiran sinin.. semua dah bertukar wajah dong!

    ReplyDelete
  4. ek eleh pakai nama omputeh cinnamon donut lagiiii.. macik goreng pisang depan umah aku ckp donat sumer sama jer toksah ngegada...

    masa tu aku wat eksen mintak banana donat kat dia....juai sari beratuih bijik..naik julin mata aku nengok gelang omeh donat dia yg makin tebai...

    ReplyDelete
  5. aik apsal org len komen ada gamo aku komen takder gambo???? ini tidak aciiiiiii

    ReplyDelete
  6. aci tarak.. manikam yo ado ket blog minah ni.

    ReplyDelete