Sunday, November 15, 2009

For Your Eyes Only...

For your eyes only...
You can see me through the night...

sekonyong-konyong lagu tema citer James Bond/For Your Eyes Only lakonan Roger Moore (the best Mr Bond, ever!) yang terlintas dalam kepala aku ketika nak tulis tajuk entri aku kali ini...kenapa ek ????


...dari kerana mata yang mempunyai kuasa...
owhhh daku tirgoda daku tirgoda terpedaya...
dari kerana mata......


pulak dahhhh...aku dah merapu nyanyi lagu R Azmi pulak.....kenapa ni ???? Kenapa yang aku obses dengan mata ??????

sebab AKU TENGAH SAKIT MATA !!!!!
Ya....sejak hari Rabu lepas, rumah aku dilanda epidemik sakit mata yang diimport dari jiran kesayangan aku tu la...mula-mula, Hafiz yang kena...bangun pagi, matanya merah...pastu jangkit kat Cik Man....pastu kat Hakim....Hari Jemahat tiba lah giliran aku, dan last sekali, Inchek Teddy pun turut berjangkit penyakit ini....lalu kami telah transpomasi menjadi zombi mata merah yang suka makan otak manusia...

Erk ???? Sori....itu ledakan imajinasi aku tu......maklum lah, dah berapa hari aku tak pegang notebook...rakus la skit hehehe....

Tapi kan....sakit woooo sakit mata ni....baru lah aku tahu....al maklum lah....aku tak pernah kena sakit mata ni...sepanjang 25 tahun usia aku (wahahahaha!), tak pernah kena sakit mata ni...even masa kecik-kecik dulu pun tak pernah kena sakit mata....aku ingatkan tak sakit....sebab tengok bebudak tu rilek jer siap buleh main PS2 berjam-jam dengan mata jombi tu...tapi bila turn aku yg kena....Ya Rabbi.....

Mataku rasa macam berpasir....my eyeballs felt swollen, itchy and sore...paling teruk bila aku tunduk...rasa macam eyeballs aku nak tercabut dari soket mata.....sekonyong-konyong aku teringat cerita the Pirate of Carribean...one of the pirates character...yang krew lanun Kapten Barbossa tu....Ragetti ke hapa namanya...ala....yang pakai mata pelesu tu...dan bijimata dia selalu tercabut tuuuu....hahahaha....sempat jugak aku gelak masa tengah2 sakit berdenyut2 tu....

Aku siap demam2...aku pulak bila domam musti manja terlebey....exxagerrate jer tuuuu...tapi kali ni aku takleh manja2 ngan Teddy...sebab dia pun sakit mato....huhuhu.....sedey...sedey sedey....so sad....


OK...mata dah pedih balik tengok skrin notebook lama2....I go n rest my eyes...my eyes...my eyes...........

pesanan dari penaja : sayangilah mata anda.....


errr ari ni aku tak tepek gambo...aku gigih berblogging ni walopun dengan mata yang masih pedih dan tanpa pakai contact lens...nak tengok gamba pi kedai gamba hehehe.....

2 comments:

  1. lorrr... gusip sama-saa... makan sama-sama.... sakit pun sama-sama lah wei....
    tu namanya susah senang kita bersama..hek hek..

    ReplyDelete