Sunday, November 15, 2009

Aktivi Berpaedah Ketika Sakit Mata

hehehe.... sajer je la nak cerita kannn...alkisahnya, aku start dilanda virus mata zombi ini pada hari Jumaat...petang Jumaat, to be precise...pagi nya aku sempat buat donat yang sangat gebuss dan beshhh (siyes, ni bukan aku nak puji diri sendiri walaupun aku sedang puji diri sendiri la ni...err korang paham tak ni?)... anyway...donat tu jadi besh sebab aku buh secret ingredient aku....haishhhhhhhhh....bukan taik mata la....korang ni coba la pikir positip skit....

Aku letak sedikit cinnamon powder atau dalam bahasa Melayu nya...serbuk kulit kayu manis dalam adunan donut...aku jumpa resepi tu kat belakang donut cutter yang aku baru beli....fuyyohhhh....dengan serta merta, donat yg rasa macam biasa telah di transpomasi menjadi ala2 Auntie Anne's cinnamon sticks yang sangat2 aku cintai itu...(err aku cinta cinnamon sticks Auntie Anne, bukan AUntie Anne atau Anne's Craft owner hahahaha)...dan aku campur juga sedikit cinnamon powder ke dalam gula utk golekan donat....fuhh...marvellous I tell you...

Kata omputeh, the proof of the pudding is in the eating....ha...cakap beso tu takde la...tapi bebudak tu belasah semua donat tanpa membazir barang sedikit pun...siap dapat complement lagi dari abang Long...."eee...pandai lah Mama masak ni....abang suka....Mama ni cantik, lawa, jelita gorjessss...." (OK lah...yang belakang2 tu dialog yang aku reka sendiri, tapi sekadar untuk menjelaskan kepada Puan Patin, my boys memang selalu cakap Mama ni cantik...cantik tawww, bukan cumil cam Lisa cakap pasal umi dia... hehehe)


Sori gamba donat takde....aku bila dah siap masak tu takde nya nak pikir nak snap2 gamba ke hapa ke....tafadhal jer la....hehehe....len kali la aku suh donat tu posing maut ekk....



Lagi....setelah aku dah confirm kena virus mata zombi tu, maka aku terpaksa lah buka contact lens aku (ya...aku rabun)...nak tenet tak dapat sebab Teddy bawak Tok Mudim kesayangan aku...maka aku bantai tengok TV la...

Cerita yang aku tengok....semestinya citer2 yang menayangkan watak2 lelaki yang ganteng lagi seksi dowhhh....somehow, mata zombi aku bagaikan segar kembali bila dapat tengok wajah2 ensem di TV...hehehe (puhhhhh, mintak2 la Teddy tak jumpa blog aku nehhhh....but if you do, you know I love you babe!)

Aku tengok Mission Impossible....fuhhh....Tom Cruise memang drop dead gorgeous...paling ku tak tahan....even masa dia tengah berkungfu lawan orang jahat pun dia tetap maintain kehenseman beliau....contohnya masa dia kena tumbuk ke kena tendang ke, pengarah mesti akan slow motion the frames, which will highlight TC's beautiful long hair.... my god...that man is totally beautiful la...

Pastu aku tengok citer 27 Dresses...mula2 buhsan giler layan citer tu...pastu bila masuk hero dia James Marsden....wahlau....mata aku yang sakit tiba2 jer segar buntang....hehehe kalo korang tak kenal James Marsden....dia ni la yg berlakon jadik Cyclops lam citer X-Men...ala yg pakai spek itam manjang tuuuu....

This is James Marsden....wow !!!!

saja jer aku pilih gamba ni...mak tirguda nyahhhh.....






Nota : Timo kacih la pada Inchek Tom Cruise dan Inchek James Marsden yang telah sanggup menemani aku dan menceriakan mata jombi ku ini....hehehe...ni aku menulis blog yang kedua pada hari ini, masih tanpa memakai contact lens...tapi takde la sampai langgar tiang kan...kalau langgar James Marsden OK gak hehehe...


Alamak Inchek Teddy sudah panggil la....nak suh aku letak obat mata la dalam mata dia....korang hengat apa ???? haishhhhhh.....

3 comments:

  1. besh...saya drooling nengok kevin yg ganteng itewwwwwwww.....hehehe

    ReplyDelete
  2. huh!! aku dah 3 ari tak nengok tibi... mata aku kabur... kenapa>>>??? kenapa!!!???? adakah aku sudah buuuta!! owhhhhh!!!...

    pssttt berlian.. aku tak pandai wat donat... (ko bayangkan muka kucin shrek...)...

    ReplyDelete