Thursday, November 12, 2009

Hujan Turun Lagi

...tik tik tik...
titis titis hujan gugur ke bumi...
menyirami kegersangan tanah
membawa kesegaran dan kedinginan
lalu membelai pepohonan yang kehausan
lalu seluruh flora dan fauna
bergembira menarikan dansa kesyukuran

...tik tik tik...
titis titis hujan bagaikan irama indah
mendamaikan pada hati yang gundah
menenangkan pada jiwa yang resah
mendinginkan pada jasad yang panas

tik tik tik...
hujan turun lagi...
titis titis hening membangkitkan satu nurani
titis titis tenang menyedarkan aku bahawa
hadoiii ujan-ujan gini perut aku lapo laa !!!!

p/s :
tik tik tik....
aku tingat kat ahkak batik.....hahahaha

sekian perjiwangan aku pada suatu petang yang dilanda kehujanan....


errr ini bukan gambo aku...kuasa aku nak amik gambo masa tengah ujan...makan lagi beshhhh...hehehehe lapo la....

4 comments:

  1. tik tik tik
    den nak terkucil weh!

    mano mamat ni tarak mari lagi!

    p/s: takut nak p toilet.

    ReplyDelete
  2. hehehe...tak dapet la den nolong ehh....

    ReplyDelete
  3. err... metaporah ni khas tuk aku ker? aku dok pahang sepeseli tang lapo tuh.... leh ko tuko puisi gambo-gambo ke... puisi nombo-nombo ker...

    ReplyDelete
  4. uish... pelik ler.. nape dok entri hujan ni??? malam ni malam jemaat pun kemaruk dengan ujan gak kerrrrr??? hohohoho...

    ReplyDelete