Thursday, December 3, 2009

So You Think You Can Dance ???

OK so now you know it. This is my confession. Memandangkan jiran aku buat open confession bahawa dia kemaruk dengan citer NurKasih maka aku pun nak citer jugak pasal rancangan poojaan hatiku...

Program So You Think You Can Dance (AXN, Tuesday 8:30pm onwards) ialah rancangan yang menjadi kegilaanku sekarang. I just loooove to watch the program. Especially this season. To the ignoramus aka orang yg tatau apo ko rancangan yg aku duk bebel ni, this is a reality TV show about some struggling young dancers who tried to make it to the top. Ala2 American Idol, Akademi Pantasia etc etc. Cuma platform nya ialah tarian. And this season, the top 20 yg masuk semuanya mabelesssss...

Aku memang suka menari. Erk...dulu2 la...sekarang ni bila urat2 dah banyak putus (orang tua2 kata beranakkan anak lelaki ni lagi banyak urat putus, banding ngan beranak baby girl. I gave birth to 3 boys, so you do the maths la), aku lebih suka tengok orang menari la pulak...hehehe...jadi lah...senaman mata...


Peserta pebret aku adalah Twitch n Kherington, dan Gev n Courtney (the first few episodes, the contestants are being paired, then the elimination begins, they kick 1 couple/2 people each week, sampai la tinggal 10 orang pastu baru depa bertanding secara individu).

Last week, Twitch and Kherington did a superb job doing the Viennese Waltz, accompanied by Celine Dion's A New Day Has Come song. Wow...Macam tak caya lak tengok Twitch - a black Hip hop dancer doing the waltz like a pro! Minggu ni pulak depa buat hip hop dance, tema nya ialah prison break...fuhhh Kherington betul2 macam gangsta doing the hip hop....

Tapi....aku merembesssssss tengok Gev and Courtney minggu ni. Depa kena buat rhumba routine...mula2 aku dengar rhumba...hek elehhh musti buhsan...tapi fuhhhhhhhhhh...aku rasa stage tu panas macam nak terbako bila diorang start menari...the chemistry, the passion, the fire fuh...aku pun rasa macam nak terbako sama heh heh heh...tak caya ? nah tengok sini. Tapi risiko tanggung sendiri OK...(pesanan ini khas buat orang2 yg laki takde depan mata heh heh)

Dah la Courtney pakai baju ala orang semekin tak cukup kain, baju tutup sebelah bodi jer, Gev yang biasanya style muka nerd pun dah jadi macam James Bond, so suave and handsome, I loike!!!!


Raya tawun depan aku nak tempah baju pesen Courtney pakai tu...harharhar!

11 comments:

  1. yeeeeeeeeee

    i m dancing on berlians comment box!

    ReplyDelete
  2. loh... aku salu gak nengok tapi yg baru nih aku takleh nengok sebab tejojoi bijik mato anak-anak aku nengok baju si katee ngan kotney tuh!!...
    so terpaksalah mak tukau channel ceria nakkk....

    ReplyDelete
  3. heh heh...masa tu aku dah halau otomen aku pi men ps2 la kat bilik games...line clear noooo.....(erk, cam la umah aku beso sangat siap ado bilik games)

    ReplyDelete
  4. SYTYCD!!! haku pun sokmo follow..

    baju style sama dipakai oleh katee berpartner ngan josh..

    diorg kena wat samba routine.. pergh..!!
    terbaek!! seksi! smokin!!!awww...
    vote for them!!

    ReplyDelete
  5. yer lah yer la korang besh korang world tengok omputeh version... aku tengok sehati berdanse jer..kui kui kui...

    ReplyDelete
  6. pssttt...sehati berdansa pun ai tengok jugak yewwww heheheh

    ReplyDelete
  7. huh.. seati berdansa kaki-kaki kayu tuh!! pungkok sumer kurang lebey leper macam aku jek... baik tengok aku yg gelek..

    ReplyDelete
  8. syok wooo nengok sambil membuat kutukan bernas, mampat lagi padat...hatta inchek teddy yg kununnya tak suka nengok pun jeling2 jugak kat tibi bila aku buat ulasan intelektual walopun estro tak suh pun aku buat ulasan kerna aku bukanlah juri huhuhu

    ReplyDelete
  9. lor itu bukan pakai baju...
    itu namanya sangkut kain perca kat badan....

    bek menari sangkut gebar jek kat badan lg seksi woo.....hi hi hi

    ReplyDelete
  10. gebar ada bau bucukkk...nanti pengsan ateh stage sapa yang maluuuu ??? mreke dan kelorge mreke...

    ReplyDelete