Sunday, December 20, 2009

BUHSAN ATTACK : Hari-Hari Yang Malassss

Tah kenapa, 3-4 hari ni aku dilanda dengan sindrom yang lebih dahsyat dari sindrom cili BUH dan Sarjan HaSAN (buhsan daa, tiru ayat ahkakbatik, nanti aku bayo la royalti ekk).....


Serius. betul2 tarak mood.

So aku habiskan masa emas aku dengan tengok TV. Macam-macam cerita aku tengok. Stardust ( I'm lovin it! Robert de Niro ohmygod Robert de Niro jadi 'lanun' yg baik!) . Horton (2 kali siot!). Pastu aku tengok dokumentari Final Battle:Satan vs God (tapi tak abis, sebab mood buhsan mai attack jugak). Emma. Ah yes! aku tengok Emma. Finally!

Cakap pasal Emma, aku pernah baca buku dia, tapi tak abis, sekerat jalan jer...(ni pendedahan berani maut ni). AYoyo...malu gaks nak ngaku yang aku tak abih baca pun buku Jane Austen. I mean, HELLO!!!!!! Jane Austen is sooooo famed in English high literature world, and I didn't even finish her books! What a shame.

Alasan kaver line aku: well, aku bukan budak TESL walopun aku pernah dikelilingi oleh bidadari TESL wahahaha, baek punya excuse! Seriously, masa kat UK aku pernah beli paperbacks Emma kats second hand bookshop, tapi tah ke mana hilangnya.

Then, masa kat Sydney pun sama, aku beli jugak paperback Emma, tapi aku tinggal jer kat serviced apartment tempat aku duduk tu, pun cuma sempat baca 20-30 pages max, tapi Bram Stoker's Dracula aku leh baca sampai abis, siap tapau bawak balik Mesia lagi. Padahal, masa baca Dracula tu aku dah seram sejuk...duk terbayang2 jer abe Drac ada kat sebelah. Sib baik la Bram Stoker buat citer Dracula tu dengan latar belakang di Romania, kalau dia cakap kat Sydney aku musti dah awal2 tempah tiket balik Mesia, ngeri wooo...dah la duk kat apartment sensorang...

But I really like the movie Emma. Jalan cerita dia tak berubah, walaupun dah di adaptasi jadi filem. Pastu aku pun feeling2 nostalgia la zaman kegemilangan aku waktu di UK dulu...huhuhu...itu saja yang aku lakukan....tak macam jiran blog aku tuuuuu...feeling-feeling like a virgin kununnnnnnnnnnnnnn....choiiiiiiii....

alamak, angin buhsan dah mai balik...so tatatititutu!!!!!

5 comments:

  1. ko dah tengok slumdoq jutawan blom? best giler ko.... laki aku nengok citer ni leh teruih semeyes aku cakap 'minyak lindu sama ayang...'

    citer pasai chenta, cedey, kelako...
    err... aku lom tengok lagi sebenonya... ekeke....

    ado lam xternal harddisk ni ha... maleh nk nengok time cik mat berjaga.. manjang iklan...lari feeling like a virgin haku... huwahuwahuwaaa....

    ReplyDelete
  2. nak tumpang la..
    ckp psl novel Jane Austen, kak satu masa satu ketika dahulu manyak jatuh cinta sama itu Mr. Darcy dgn Elizabeth Swan eh, Bennet. Kat Mr Darcy la yg utamanya. Kat youtube pun boleh tgk adaptasinya. Penah gak la tgk2 Emma tapi Pride and Prejudice lagi beh...

    ReplyDelete
  3. tgk yg versi 2005. 1998 punya hero tak lawo..

    ReplyDelete
  4. aku pun buhsan gak, abih barang sume aku selongkar & geledah, pastu suh bibik kemas, cuci kabinet, stor bwh tangga, selagi ada ruang terselit2, tercelah2 sume aku suh bibik kasi bersih & clear itu kerahan tenaga utk bibik tahap apa aku tatau, aku make sure sume in oder b4 bibik menamatkan perkhdimatannya ujung thn ni...
    bling2

    ReplyDelete
  5. errr bling2, bak mai anta bibik ko ke umah aku...hahaha

    ReplyDelete