Tuesday, December 8, 2009

GRADUATED!



Ini Hakim, my second prince. Dalam ramai-ramai putera aku (errr ramai tu tigo jahhhh), dia la yang paling ensem. Aku paling jeles tengok eyelashes dia. Tebal melentik tanpa bantuan maskara. Rambut dia pun lembut beralun, dengan warna coklat tua. Oh my boy is sooooo gorgeous (ala, kalau aku tak puji dia, sapa lagi nak puji kannn).

Hakim dah masuk lima tahun dah. Dan minggu ni, Hakim graduated! hehehe...graduated dari unibesiti diapers daaa....aku tahu aku memang lambat kasi toilet train si Hakim ni. Tapi dia asyik tak ready jer sebelum ni. Kalau aku takmo kasi dia pakai diapers, dia cakap "Hakim keshik lagi la mama...". Or kalau aku paksa jugak dia tak pakai diapers...huh tengok la..sat lagi mesti dia cakap dia nak buat NUMBER TWO (beyak daaa) . PAstu aku yang hangin kena pegang tangan dia masa dia mencangkung atas toilet bowl. Pastu aku pun pakaikan diapers kat dia, sebab NUMBER TWO tak kunjung tiba...Mission abandoned. Sigh....


Sebenarnya, Hafiz (my crown prince merangkap anak sulung aku) - pun lebih kurang umur baya Hakim jugak baru grad diapers. Tapi, bila dah grad diapers, dia terus boleh full kontrol bladder dia. Tidur malam pun jarang 'accident'. Dan aku pun boleh tidur tanpa memikirkan apakah tragedi tilam banjir akan terjadi...heh heh....


So melihat contoh abang long dia, aku takmo rush Hakim. Let him take his own sweet time. And he did. Sekarang ni, Hakim goes diapers-less. Kecuali masa nak NUMBER TWO, dan aku masih terpaksa pegang tangan dia masa dia duduk di atas takhta singgahsana toilet bowl. Adehhhh... nak kena beli 'mini takhta' la ni...


Ini mungkin aku, sedang memberi penerangan pada Hakim tentang cara penggunaan mini takhta itu....chehhh feeling caucasian eyyyy.....




But as for now, I am very proud of Hakim...may the Force be with you, my young padawan...
(cheh prasan Jedi pulok dohhhh)


Nota : Ini gambarJedi MasterYoda, bukan aku. Tiada sebarang persamaan WAJAH antara aku dan Yoda OK...But Yoda is so smexxyyyy (ohmygod I can't believe I said that!)

5 comments:

  1. loh!! bakal menantu aku yg sulung tu pun diapers free umuq 5 tawun??!!

    ni leh buat alasan naikkan hantaran nih!!

    (apa lagik alasan aku nk carik haaaa..)

    ReplyDelete
  2. haaa.. ini bermakna hantarlah anak anda ke taska.. dlm masa sminggu jek dah bley potty train... in fact more dicipline drpd akk dia yg home trained... ngeeeee...

    OMG, i cant believe daimen's taste is so bad! (to her yoda-is-smexy-stetmen) ngiahahaha...

    ReplyDelete
  3. patin...I admire Yoda for his intelligence... an intelligent man turns me on...(stetmen kaver line baekkk punya!)

    ReplyDelete
  4. hishh... yaka yoda tu 'man'...ekeke....

    ReplyDelete
  5. huh alasan nek kan harga hantaran takleh blah!!!..bebetui materialipstik!!!

    ReplyDelete