Friday, December 11, 2009

Fantasia Bulan Madu, Wet Dream Dan Tragedi Part II

OK...(drumroll please) as promised, inilah sequel kepada entry aku yang tajuknya menonjolkan ciri-ciri ghairah yang membuatkan Puan Sri Bananas klik pada blog aku dengan penuh rakus, namun hampa kerna tajuk saja 18SX sedangkan isinya cumalah sekadar label U sajork....heh heh....

Meh kita re-cap balik apa yang berlaku dalam hidup aku sepanjang 48 jam nan lalu...

Hari Rabu pagi,
aku pergi ke PD,
ikut Teddy, my laki....
Masa di PD,
ketika mandi,

aku teringat perihal mimpi
mandi laut di selat melaka dalam mimpi
dan rupanya mimpi jadi realiti,
mula la aku perasan ada kuasa sakti!

(perghh, it rhymes! oh I'm so talented! bhahaha sila muntah di sini).


Anyway, aku balik ke rumah disambut tragedi...(sila bayangkan background lagu sedeh dengan iringan gesekan biola).....uhuuukkkkk....

Tragedi ikan arowana Teddy mati!


Arwah Arowana dalam kenangan...Kau pergi jua akhirnya....


Kalau korang nak tahu, aku yang meroyan lebey dari Teddy dengan kematian arowana ini. Dia sedey jugak, tapi aku laaagiiiiiii sejota kali lebeih sedey. Masa kitorang sampai kat umah, arowana tu tengah nazak...errr nyawa-nyawa ikan....Siap aku cakap kat arowana tu..."Please don't die...please, please please!!!!". Kalau la boleh buat CPR aku dah buat dah kat arowana tuuuu...


Teddy pelik bercampur terharu dengan kesedihan aku. Maka dia janji nak beli arowana baru...

Uuuwaaaaaaaaa !!!! Lagi kuat aku nangih teriak...dia tak tahu yang aku sebenonya sedih mengenangkan harga arowana Red Tail Golden itu yang sebanyak RM850.00 seekor, namun hampesh burn begitu sahaja dengan kematian arowana itu....Dah la cakap2 pujuk nak beli lagi seekor arowana nak ganti yang telah pergi ini...

Perasaanku...sayu, pilu sedih pedih luka terhiris ditusuk sembilu berbisa...ohh...dalam melayani kesedihan itu aku sempat calculate dalam kepala...arowana yang dah jadi arwah tu harganya RM850, kalau dia beli seekor lagi dengan harga yang sama....ohhh dah dekat 2 ribu hingget!!!!


Kalau kasi kat aku wit tu, sahih aku dah bawak buat investment kat kedai ahkak Zabedah tokeh emas nunnnn di Terengganu...dapat golang omeh 3 line, buat eksen kat ahkak Batik yang pakai golang omeh dabel line itu!!!!!

maka biarkan aku menangis....





Udang2 galah dalam akuarium itu pun turut menangis, kesian kat aku yang tak dapat golang triple line agaknya....

Penghargaan : Timokacih ahkakbatik!

15 comments:

  1. sudahnya..

    err mohd arowana teddy kan nama dia?

    ReplyDelete
  2. and thus.. a new baby will be born..

    ReplyDelete
  3. hehehe...tatau la...itu dedi arowana la yg kena buat...mama arowana maleh nak masuk campo!

    ReplyDelete
  4. ni.. arowana yg ketakutan tu ke? yg teddy selimutkan dgn pelikat n sejadah tu?

    misteri nusantara...

    ReplyDelete
  5. huuuwaaaa... aku jugak sedey ngan ayat tedi nk beli arowana len kat ko...naper la tedi tidak memahami maksud tersurat tangisan itewwww whhyyy whhyyyyy

    ReplyDelete
  6. Iyo Otai err ahkak Lemon,
    Inilah arowana yg 'takut' pastu Daddy arowana dengan penuh rasa kasih sayangnya telah selubungkan akuarium 5 kaki tu dengan kain pelikat n sejadah, nak bagi arowana rasa secure...aku tergelak nengok akuarium berselubung...now ai menyesal...maapkan mama, arowana kerna gelak kat akuarium selubung...



    but that day lepas balik keje Daddy arowana baru perasan yg sisik2 arowana sudah gugur...maknanya ada parasites yg memakan arowana idup2...dah letak 'ubat' kat akuarium, tukar air etc etc namun tidak berjaya...kau pergi jua arowana....huhu

    ReplyDelete
  7. ni.. arowana yg ke berapa ni berlian?

    isy.. rugi bebenor le hobi ni!

    ReplyDelete
  8. Otai...

    Saya maleh nak kira ini arowana yg ke berapa...kalau kira, musti saya congak sekali ngan rega arowana2 yg telah pulang ke pangkuan Ilahi tu...bila saya congak rega saya musti lagi lagiiiii tensen...agaknya kalau dicampur2 ntah berapa utas golang omeh triple line yg saya leh dapat....uwaaaaaaa !!!!

    ReplyDelete
  9. weih... cubalah try test pengaruh tedy tuko hobi len.... tanam pokok manggis kaaa.... tanam pokok deriyan kaaaa.... takpun suh dia korek porch wat kolam bela ikan duyung... depa payah sikit nk mati.... hueh hueh hueh...

    ReplyDelete
  10. ha ha ha

    duyung = berlian
    dugong = teddy

    ReplyDelete
  11. hahahaha.....
    tiap ari berbasah2an duyung & dugong itttewww!!

    ReplyDelete
  12. arowana tu mati sbb akurium tu rasa mcm keranda kot tu yg dia mati tu tak????diselubungkan dgn sejadah...

    ReplyDelete