Monday, December 21, 2009

Cissss!!!!

Ini adalah kesinambungan dari episod takdak mood aku 2-3 hari lepas. Selain dari tengok TV (selepas sesi rampasan kuasa dan pengishtiharan bahawa akulah pemerintah unggul (skrip : I AM YOUR MOTHER, I HAVE THE RIGHTS TO WATCH TV TOO, NOW GO UPSTAIRS AND PLAY YOUR PS2!!! - note: caps lock letters, untuk menunjukkan betapa seriusnya dialog aku).

But of course I didn't win every war. The thing about the battle is, you need to form a strategic plan, you must chose which battle that you must win, and which battle that you must PURPOSELY lose, in order to gain victory on a much greater battle. Geez...I sound exactly like Sun Tsu...sigh.

Anyway, setelah PURPOSELY 'kalah' dalam peperangan perebutan remote control TV, aku rasa lagi buhsan. Tahap kronik punya buhsan. Nak blogging pun tarak mood. Nak tengok TV takleh, sebab diktator sebenar (Incek Teddy) pegang kuasa veto, so depa anak beranak pulak pakat rampas kuasa dan tengok TV. Apa nak buat apa nak buat ????

Nak tidur, masa tu dah lepas Asar. Kata orang, tak boleh tidur lepas waktu Asar, cukup 40 hari (or something like that), nanti ko jadi mental. Ieeeeee...takuttt. So aku surf lam tenet, surf food n recipes sites. And voila! I scored!

Aku jumpa resepi bersama gambo yang bertajuk cream cheese bars. Wahlau, I loike! Cream cheese, butter, gula halus sumer ada. Pastry puff yang jiran aku yang sangat baik hati kasi pun ada lagi 4 keping (yg belen tu aku dah buat sosej pastry hari sebelumnya). Hoh. Ngam sangat la tuh.

So apalagi, aku pun segera la feeling2 like Nigella (complete with boobs hahaha), dan jalankan operasi.

Dan taadaaa!!! Here's the result.

Aku tahan napas waktu ambil gambar ini, pastu dengan rakusnya aku mms kat ahkakbatik. sajerrr...kasi dia jelesss hahaha I am evil!

Sodap!!!!!! Dan paling penting, senang banget sich!!!! Nak resepi ? Nah kelik di sini.

Nota : Itu gamba cream cheese bar aku yg asli tawww, bukan hijack dari orang len. Tengok tuuu, tu alas meja umah ai tuuu !!!

10 comments:

  1. ye la korg badan keding2 boleh la, mkn cheese 4,5 kilo sekali hadap, tp aku wuuuuuu...huhu..

    ReplyDelete
  2. loh!! pakai butter bagai ke?
    pagi tadi aku wat jugak.. letak je kraft single ateh puff pastry tu pehtu tabur gula...
    bakar!!

    heh heh.. kengkunun nak eksyen tunjuk pandai takmo tanya resepi...

    ReplyDelete
  3. aku pu buhsan nih... adek aku dari singapore ajak pi midvalley ada amusement park tapi jumpa kat sana... aku kata aku bizi...

    sebenonya aku tatau jalan nak pi sana... malu seh nak ngaku!

    ReplyDelete
  4. aku gelak guling2 baca posting ahkakbatik...
    padahal aku pun kalau bab2 jalan pun salu kantoi, tapi aku kontrol macho hahaha...

    kalau aku drive sendiri OK jer, cuma kadang2 pilihan jalan tu amat memeranjatkan orang la...tapi aku kaver line, cakap nak elak jem (sebenonye aku silap pilih jalan, pastu sesat barat hahaha)

    ReplyDelete
  5. naik lrt la kaktek...senang tak yah pikir psl parkir mobil mu...tapi kalo cikmat nangih lam lrt aku tatau la hahaha (gigih aku tulung pikirkan dilema mu itu)

    ReplyDelete
  6. maih saya tolong drive kan.

    the office work is driving me crazy today. therefore.. i need to drive thru to.. err McD?

    ReplyDelete
  7. takyah lah ko perah santan pk masaklah aku... on the spot baca meseg tu aku tau aku tak perlu pergi....

    org tu anak 2 ketul mak pak jaga.. aku ni anak patblas ketul aku sorang jaga... emm... dok rumah makan cisbar lagik besh!!

    pssstt... abe gapo sampai ghumah rabu malam.. yea yea... sompatlah malam jemahat aku minggu nih!! ok ok ooookkkk aowwww....(bunyik serigala daaa....)

    ReplyDelete
  8. aku baru boleh masuk myresepi nih!!
    hoh!! 2 keping pastry pakai 250g krimciss!!
    mak oiiiii banyaknya lemak!!

    aku sejak abe gapo takdok ni berat dah naik 2 kilo... kang majuk laki aku hengat aku senang hati takdok laki....

    ReplyDelete
  9. hahaha kaktek jangan diperdayakan oleh resepi itu kak tek...aku pun memola sangsi, so aku buat keputusan utk durhaka pada resepi, dan cuma guna 1/4 dari cream cheese utk 4 keping pastry puff...ngam ngam soi lek lorrrrr

    ReplyDelete