Friday, November 20, 2009

Hari Yang Bingung...

Hari ni, aku bangun tido dengan perasaan yang bersemangat lagi bertenaga. Nothing to do with Friday night's extra curricular activities hokkay...Korang ni, cuba la think outside the box sikit....haishhhhh.....


Bersemangatnya aku pada hari ini ialah kerana telah seminggu aku terperap dalam rumah, contact lens takleh pakai, nak jenjalan tak boleh sebab takut orang lari bertempiaran tengok mata jombi aku...maka dari Jemahat minggu lepas aku self quarantine kan diri aku...buhsan giler duk berkurung lam umah...dah lah takleh bertenggek kat umah batik macam minggu2 sebelumnya.....errr patutla rasa kulit I dah putey melepak yewwww....


Anyway, hari ni aku dah start dapat vision 20/20, yahoooo !!! Barulah terang duniaku....Dan hari ini pun aku dah sound awal kat Teddy yg aku nak pi sekolah abang, nak ambil report card. Report card day sepatutnya last Saturday, tapi sebab aku pesakit mata yang prihatin, maka aku cakap kat cikgu sekolah Hafiz yg aku tengah kuarantin sebab sakit mata. Dia pun apalagi, sokong jer la tindakan bijak aku tu....

Report card dia mak aiiiii...ni result dia ekk...jangan tekejut

BM-60
BI -60 (ni sama rata ni, takleh jeles)
Maths - 92
Science - 95
Drawing - 70
Jawi - 80


And I was like.....aiyyok ! Apasal anak aku punya BM n BI teruk sangat ??????? Tapi Maths n Science tinggi lak...hadoiiiiiii...Kata cikgu, kat sekolah dia talkative bukan main, dan dia memang boleh membaca....tapi tang writing dia malas skit...so subjek yg banyak skit kena menulis memang dia curutttt compared to his classmates....arghhhhhh.....tensennya...camana la mak dia bole lepas jadi penulis ??????? owh...ini musti Hafiz ikut genetik Teddy nih hehehehe....AKu punya genetik terer, math/science n languages pun aku conquer (stetmen arrogant tahap gaban)


ANyway, lepas ambil report card aku merayau kat jasko....aku pi beli card reader memandangkan aku masih tak jumpa kedua2 USB cable utk digi-cam dan henpon aku....aku nak beli benda alah itu ajer, tapi merayau punya la lama...berlegar2 ukur setiap inci bangunan jasko...dengan 3 otomen dalam trolley hehehe....


So balik umah, aku dengan perkasanya terus cucuk card reader dan masukkan memory card henpon dlm slot card reader....sekali peristiwa...folder image aku is not accessible...possibly corrupted...uwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Then aku pi la amik digi cam....sekali lagi hampagas ku rasakan....aku main beli jer card reader tu tanpa tengok memory card digi cam aku, tengok2 card reader tak ada slot utk memory card compact flash digi cam aku.....so takleh baca memory card digi cam aku....double uwaaaaaaaaaaaaa !!!!!!


Arghhhhh tensen nya....sib baik gak aku pilih card reader yg paling murah iaitu rega RM29.00, dapat diskaun 4 hingget maka aku cuma bayo RM25.00....so idok la aku rasa macam nak terjun bangunan....


(Tapi tensen jugak sebab 25 hingget tu aku boleh beli 2 dozen Big Apple Donuts siap ada belen nak beli air mineral lagi.....arghhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!)



Errrr tapi takleh tensen over2...jap agi aku nak mekap lawo2....malam ni konvo Hafiz....

Oh my son had grown up....dah nak konvo dah....beruntung sapa dapat Hafiz jadi menantu (sambil pandang keliling, jiran2 blog aku ramei anak pompuan hehehehe....)

16 comments:

  1. huh!! hafiz kat umah cakap bahasa swahili ke?

    weih ko pi balik kedai tu mintak tuko cakap kad reader tu yg takleh baca kad ko.... kasik balik resit... samada ko tuko barang lain atau depa pulang duit.... dgn syarat wat muka konpiden.... (macam aku salu buat....)

    ReplyDelete
  2. lenkali test barang kat situ gak!!
    kecoli aku bukak kedai, ko jgnle wat cenggitu kt aku ekk... sbb barang sumer cina mali maa...

    ReplyDelete
  3. wohhhhh...brilliang ide ahkakbatik....

    ReplyDelete
  4. ujan lebat pulak dahhhhhhhhhh...ni yg aku lomah nihhhh...titon la....tidurlah, wahai permaisuri....cheh!

    ReplyDelete
  5. Hi Barbie
    Hi Ken!
    Do you wanna go for a ride?
    Sure Ken!
    Jump In...

    ReplyDelete
  6. I'm a barbie girl, in the barbie world
    Life in plastic, it's fantastic!
    you can brush my hair, undress me everywhere
    Imagination, life is your creation
    Come on Barbie, let's go party!

    I'm a barbie girl, in the barbie world
    Life in plastic, it's fantastic!
    you can brush my hair, undress me everywhere
    Imagination, life is your creation

    ReplyDelete
  7. isy tak bangun layi ek?

    sat no.. den kuat kan lg volume ni!

    ReplyDelete
  8. I'm a blond bimbo girl, in the fantasy world
    Dress me up,
    make it tight,
    I'm your dolly

    You're my doll,
    rock'n'roll,
    feel the glamour in pink,
    kiss me here,
    touch me there,
    hanky panky...

    You can touch,
    you can play,
    if you say:
    "I'm always yours"

    (uu-oooh-u)

    ReplyDelete
  9. Come on Barbie, let's go party!
    (Ah-ah-ah-yeah)
    Come on Barbie, let's go party!
    (uu-oooh-u)
    Come on Barbie, let's go party!
    (Ah-ah-ah-yeah)
    Come on Barbie, let's go party!
    (uu-oooh-u)

    ReplyDelete
  10. tai... tang undress me eberiwer tu...
    i loikeeee...

    ReplyDelete
  11. anyway! congrats to hafiz's convo.

    jgn lupa ambik gambo ye?

    ReplyDelete
  12. isy isy isy

    sah sah tdo kayu si berlian ni!

    batik yg jauh nuns leh dengar den nyanyi.

    ReplyDelete
  13. weihhhh...esei donga lah sayup2 lagu barbie girl tu...tapi esei duk gusuk baju ni haa...tak dapet nak nyampuk....dia baru siap...satgi nak mekap pulak...iyelah, ank mekap Hafiz errr kang jadi lain pulak, maka mak Hafiz la terpaksa berkurban mekap cantek2...ehehhehehe....

    ReplyDelete
  14. oh.. konvo mlm ni.. lupes lak den.

    happy night!

    ReplyDelete