Monday, November 23, 2009

Anakku Rindu...




Semalam Hafiz tanya aku satu soalan cepumas. Dia tanya, "Mama, anak kawan Mama tu dah baik ke sakit mata dia?". Huh...sekilas ikan di akuarium dah aku tahu apa spesiesnya...aku yang tengah rilek tengok TV tanya dia balik. "Anak kawan Mama ? Yang Mana ni ?" (chehh...macam la ramai sangat anak-anak kawan aku yang Hafiz kenal).

"Ala...yang kita selalu pergi rumah dia tuu la", jawab Hafiz, masih cuba cover line dengan tidak menyebut nama kawan dia tu (well, he learned from the best tactician in the world, a master in cover line statements). Aku dah gelak. "Mama, apsal Mama gelak ? Cepatlah, kawan abang tu dah baik ke sakit mata dia?", dia soal aku dengan serius.

"Emm. Dia dah baik sakit mata. Kenapa?" aku soal dia balik.

"Oh dah baik", jawab Hafiz. Dia 'paused' beberapa saat, dan mula tanya soalan cepumas dia...dia tanya...

"Kalau dia dah baik, apasal kita tak pegi rumah dia ????"...


hohohoho....anak aku pun dah perasan yang sudah lebih seminggu kitorang tak bertenggek kat rumah ahkakbatik...

Nampak sangat yang kitorang memang PELEPAK TEGAR di rumah jiran aku yang tuuu la....hehehehe....

Tapi aku suka tengok friendship budak dua orang ni...sweet sangat...at their age now, diorang masih tak concious dengan konsep berkawan dengan orang yang lain jantina...tunggu la 3-4 tahun lagi, mesti masa tu dah reti segan-segan, malu-malu...

Sekian cerita childhood sweetheart...hehehe...ni kira aku booking la ye....

15 comments:

  1. ce wah! ce wah!

    yang bonar eh.. omak eh yg cover line ituuuuu!

    hik hik hik

    ReplyDelete
  2. tp betul lah.. sejak dua menjak den perasan ada org tu boring tahan gaban!

    ReplyDelete
  3. ala otai, don blow my cover la...hikhikhik...

    ReplyDelete
  4. ya ka anak ko yg nak mai ke ko yang rindu ciskek pree nih?!! huh!!

    tapi yelah, ado laki 24 jam depan mato pun buhsan.... ciannn jadi laki.. haha..

    psstt.. booking air liur aja ka?

    ReplyDelete
  5. aku booking pakai novel leh tak ????hahaha

    ReplyDelete
  6. HAAAAAAAA!!!!! (sambey tejojoi bijik mato....)
    booking pakek royalti nobel???!!!!!....

    oklah taun depan aku banak sorang lagi girl!! yeeehaaa!!!

    ReplyDelete
  7. kuang kuang kuang

    den tak leh nak booking dah.

    ReplyDelete
  8. yey yeytawun depan kak tek nak banak lagi yey yey!

    ReplyDelete
  9. hahhahaah eleeehhhhh kak tek tu leh caya ke nak banak lagi?? nanti cik mat nak gayut kat sapo?? anak ibuk tuuuuuu.... kurang kasih sayang karang.... hahahhaa....

    tahnye.. aku pun dah xde tempat nak melepak... aritu konpiden jek nak terjah pehtu bila nengok sms kak tek macam nak tanak jek baru tingat abe G ado... hohohoho ampesh tui... x dapek nak makan preeeeeeeee.... ngeeee...

    ReplyDelete
  10. heh heh... dengan cik mat yg tgh nakal nih aku macam tingin jek gegirl sorang lagik... tingin je... abe gapo kata tunggu dia kayo...

    psssttt... lusa atau khamis abe gapo kena pi lampong, indon sebulan... yeeeehaa.. meh le lepaking-lepaking...

    ReplyDelete
  11. owhhhhhhh...hatiku berbunga ceria kembalik dengan perkabaran ini....hehehehe....

    ReplyDelete
  12. oh beribu-ribu lemon ghaso eh.
    den nak join leh?

    pssssst pssssst anak daro den nak buat kek japang tu ompet biji rayo haji ni.

    amacam?

    ReplyDelete
  13. hermmm ramainya org komen!! jadi aku postponed jer la komen bernas ku ini...(menchik btui kena baca komen tak bernas korang!!!)

    ReplyDelete
  14. sekoyong-koyong teringin pulak makan banana split.

    ReplyDelete