Thursday, October 29, 2009

Jiran-jiranku yang sungguh tidak high tech

Menyampah!

Alkisahnya ada 2 perkara yang membuatkan aku menyampah hari ni...

Pertamanya - Teddy my husband (err pada yang tak tahu, dia bukan omputeh, tapi dia kiut cam Teddy bear hahahaha) tapau modem broadband kitorang...maka meranalah aku kat umah terkontang kanting...mati akal...sampai hatimu Teddy, membawa pergi modem broadband itu tanpa belas kasihan pada aku isterimu...hu hu....(background lagu gesek biola vanessa mae)

Keduanya aku menyampah sebab - aku try godek wireless network tapi satu pun tarak dalam range....menchik ai!!! Jiran-jiran aku ni tak tahu pasal teknologi ke ??? (backgroung lagu 1Malaysia)

Ini yang aku marah ni...sepatutnya kempen satu komputer satu rumah, kempen jalurlebar di mana-mana (eh itu aku yang reka) ... sepatutnya sudah diasimilasi menjadi satu cara hidup, satu budaya, yang seterusnya bakal mencerna wawasan dan gagasan 1MALAYSIA...kita sudah ada multimedia super corridor, sudah ada infrastuktur yang cukup untuk menampung kapasiti pengguna jalurlebar jalur gemilang...tapi kenapa tak ada satu pun wireless network available berdekatan kawasan rumah aku ???




Errr....sebenonya aku hangin sebab aku takleh tompang wireless network orang lain FOC....heh heh heh....very the poyo kannnn...

Oh pulangkan modem ku itu
Oh hentikanlah menghantuiku
Pulangkan ...oh pulangkanlah padaku...

PULANGKANNNNN!!!!

*nyanyi ikut lagu Pulangkan/Misha Omar lam movie Pontianak Harum Sendal Malam*

Disclaimer :
Aku tidak akan bertanggungjawab atas sebarang spesies ponti yang ikut korang lepas nyanyi lagu tu OK. Nyanyi atas risiko sendiri...

2 comments:

  1. weih... tambachi sebelah umah ko pun tunggu ko pasang wireless....

    ReplyDelete
  2. ila ko reti cakap tamil ??? owh ko blajo ngan kamal hasan ekk

    ReplyDelete