Thursday, October 8, 2009

First, there was nothing,

First, there was nothing
but a slow glowing dream....

Itulah 2 rangkap pertama lagu Flashdance-What A Feeling. Itulah apa yang bermain di minda ku apabila menulis untuk kali pertamanya di dalam blog ini. Dan itulah apa yang aku rasakan saat ini...Saat penuh debaran, menghitung hari kelahiran novel pertamaku...Cinta Ryan-Raihana...debarannya seakan sama seperti menantikan saat kelahiran cahayamata pertamaku...

Lagu dan lirik itu melakarkan azam, cita-cita dan impianku dalam melaksanakan iltizamku untuk bergelar sebagai penulis. Bait-bait liriknya seakan satu potret yang menggambarkan tentang jerih payah dan nadi perjuanganku untuk melayari impianku.

Dan sememangnya, lagu What A Feeling yang merupakan lagu tema untuk filem Flashdance itu sendiri menceritakan tentang jerih payah yang diharungi oleh seorang wanita untuk mencapai impiannya untuk menjadi seorang penari balet profesional. Bezanya antara kisahku dan watak Alexandra Owens dalam filem itu ialah dia mengejar impian untuk menjadi penari profesional, manakala aku pula ingin melaksanakan impian unggulku untuk menjadi seorang penulis terkenal.

Mari kita hayati liriknya....

What A Feeling/Irene Cara
First when there's nothing
but a slow glowing dream
that your fear seems to hide
deep inside your mind.
All alone I have cried
silent tears full of pride
in a world made of steel,
made of stone.
Well, I hear the music,
close my eyes, feel the rhythm,
wrap around, take a hold
of my heart.
What a feeling.
Bein's believin'.
I can have it all, now I'm dancing for my life.
Take your passion
and make it happen.
Pictures come alive, you can dance right through your life.
Now I hear the music,
close my eyes, I am rhythm.
In a flash it takes hold
of my heart.
What a feeling.
Bein's believin'.
I can have it all, now I'm dancing for my life.
Take your passion
and make it happen.
Pictures come alive, now I'm dancing through my life.
What a feeling!







Oh Yes, What A Feeling !

Segala perasaan bercampur baur...gembira, teruja dan berdebar memikirkan jika novel hasil karya ku ini bakal menerima sambutan baik atau tidak....

Namun, segala-galanya tidak akan tercapai tanpa izin dari Allah...

Aku bersyukur di atas kurniaan ilham yang datang dari Allah, dan sekarang ini aku hanya mampu bertawakal, mudah-mudahan Cinta Ryan-Raihana adalah satu permulaan yang cukup baik untukku melakar impian menjadi penulis prolifik...

Bertemu lagi nanti...semoga segala-galanya dipermudahkan...

Nantikan kelahiran Cinta Ryan-Raihana...

3 comments:

  1. semekumm.. bolehkah saudari letak kan shout box kat blog saudari? saya berjanji saya akan berkelakuan sopan santun bila melawat blog ini..sekian saya permisi dulu yer saudari..mekasih..

    ReplyDelete
  2. sedari... leh sedari letak konter jugak kat blog sedari sebab saya nak pastikan konter sedari tak melebihi kaunter saya...

    ReplyDelete
  3. korang ni manyak songeh la...haishhhhhhhhhh

    ReplyDelete