Sunday, January 31, 2010

The Lion Sleeps Tonight

In the jungle, the mighty jungle
the lion sleeps tonight
In the jungle, the mighty jungle
the lion sleeps tonight
Hush my darlin, don't fear my darlin
the lion sleeps tonight
Hush my darlin, don't fear my darlin
the lion sleeps tonight...


Spot on. Itu soundtrack dari movie The Lion King. Pada yang perasan mudos, hek elehhh movie tu keluaran lewat 90s, so buang la perasaan mudos tu jejausss. Aku tengok movie tu kat The Mall, pu-yohhhhh...jaman tu, The Mall la port paling happening beb!

Wait. So kenapa aku melalut pasal soundtrack movie tu pulak ? Well, because itu lah apa yang aku rasakan sekarang. Setelah beberapa minggu mengharungi detik derita (OK, now start lagu gesek biola), constant nausea, constant pening, muntah etc etc, hari ni tetiba aku sihat walafiat. Alhamdulillah. Truthfully, I really feel like the lion sleeps tonight, so tonight I want to dance in the moonlight! Pheewwiiitt!!!!

Serious. Last 2 weeks had been like hell. At one point, aku rasa macam nak collapsed. No energy, nak makan takleh, or apa2 saja yang aku makan bakal di eject keluar...So aku pegi klinik, jumpa ob-gyn aku...the doctor took one look at me, and suggested "OK...why don't you lie down, I masukkan IV drip, and see if it makes you feel any better?". Masa tu aku dah lembik, so aku just angguk kapla.

And Alhamdulillah, lepas masuk 1 botol intravenous drip tu, aku rasa OK skit walaupun masih letih sangat2. Lega. The next few days wasn't easy, selera makan takde, nasi takleh telan...huhuhu sengsaranya...aku cuma leh minum Nestum drinks. Pagi2 telan Nestum, tengahari nestum, petang Nestum hatta malam pun aku togok Nestum...(psst, lagu gesek biola tu jangan rentikan tawww)...

Huh...Tapi aku masih sangat2 bersyukur...dalam aku duk uwek uwek tu, Hafiz masih boleh aku uruskan untuk dia pergi sekolah. Dan Hafiz pun tak banyak songeh. Suruh naik bas, dia naik bas. (Nota:first day dia naik bas skola aku nangis...hajat hati nak hantar sendiri, tapi apakan daya...) Pastu takde la nak nangis2 merengek2 mintak aku temankan dia masuk dalam dewan skolah tu (sambil jeling2 kat ahkakbatik...hahaha sempat jugak aku sindir ko ye!).

Ada satu hari tu....dia balik skola dengan penuh excited. Dalam aku duk pening2 tu, dia nakkk jugak cerita. so aku dengo jer la. Katanya..."Mama...tadi Abang jumpa Syasya masa rehat". Aku pun angguk jer la. "So ?" aku tanya dia. "Pastu, Abang ajak dia pegi kantin, makan sama-sama. Abang belanja dia makan burger, abang makan sosej". Tweeettttt! Aku pause pening aku kejap.

"Abang makan sama-sama dengan Syasya?" aku tanya dia.
"Iyelah. Pastu, abang Ajik datang, makan sama ngan kitorang", dia cerita dengan jujur.

Oh my son. His first lunch date!!!!!!!! Tapi appa da si Ajik tu datang kaco daun. Huh!


Errr apa aku melalut ni ha...Inilah akibatnya bila aku dah trigger happy...excited maa....

OK la nanti sambung lagi....


Hush...the lion sleeps tonight.....

4 comments:

  1. he he he

    and the lamb tames the lion

    ReplyDelete
  2. huh! memandangkan anak ko kemaruk sangat nak anak dara aku..... aku tengah kira bajet doploh tawun lagi rege 2 tiket kapaiterebang untuk mertua ke landen bape sen untuk masuk kat list hantaran....selain dari ferragamo, luis vuitton, appeton, pharmaton, apa-apalah....
    sumer sanggup khannn.... chenta doploh tawunnn!!
    (bila lagi aku nak sembelih menantu...)


    pssst.. aku pesan kat ajik kalo mamat lom sunat tu mai dekat syasya.... cek tangan dia kot meraba ke... bukan leh caya budak2 sekarang..!!

    ReplyDelete
  3. choiiii !!!!!!!!

    anak aku true gentleman la deyyyy...see the mother la....

    ReplyDelete
  4. hehehe...

    ala kalau suka sama suka tunangkan terus awai2 kan senang hehehe..

    dah cukup umur tak payah dah tercari2 nak kawin dgn sapa hohoho..

    ReplyDelete