Monday, September 6, 2010

There And Back Again !

Fuh. Lega. Dah selesai. Over n done with. Macam kata P Ramlee, dah lepas azab.....

Date : 1st September
Venue : Prince Court Hospital, Serdang (hahaha sejak bilo Prince Court pindah kat Serdang?)
Event : Beranak dengan penuh bergaya....heh heh
End Result : As Below





Apa lagi yang aku boleh katakan, selain bersyukur setinggi-tingginya pada Allah, kerana memudahkan segala urusan...syukur, syukur, syukur Ya Allah (ikut lagu Raihan OK!)....


So what happened that day ? Let me recall the chain of events.

Pagi tu aku bangun dengan penuh perasaan marvelous, like I'm on top of the world. Memandangkan dah hujung bulan, maka kena la replenish groceries stock. Dah 2 bulan, Teddy jer yg pi groceries shopping, tapi pagi 31 Ogos tu batinku meronta-ronta nak ikut jugak...sempat la jugak aku beli baju raya kat bebudak...

Then balik umah, aku baring jap...then masak...masuk daging lam oven, buat roast beef...pastu buat pudding, teringin sangat nak makan pudding...pastu buat kuah mi kari...kununnya lepas terawih aku nak makan mi kari....

Then ....aku angkat beg yg berisi barang groceries......n then..........oopssss I did it again....my water broke....halamak, masa tu kul 6 petang...so aku terus sound Teddy yg tengah main PS2...n so terus capai bag baby n kitorang berlima ngan otomen terus la pi spital Serdang......sempat gak aku call abang aku kat Bukit Beruntung...distress call kaedahnya...hehe....


Sampai kat spital aku terus pi kat observation/dewan bersalin...tung tang tung tang, kul 8 baru la Dr mai check, takpo lah...doktor pun nak bukak posa gak kan...aku pun tak sakit langsung, cuma basah lenjun la sebab air keluar non stop...bila check, baru 2 cm dilated...owhhh itu psl la tak sakit...so terus admitted ke ward....

By that time, bebudak dah balik umah, anak sedara aku yg belajo yg KLIUC tolong babysit...tapi aku still tak sakit ke hapa ke...by midnight aku suruh Teddy n abang aku n kakak ipar aku balik umah jer la....dah saspen, tapi aku maintain cool....


Then 4am, aku terjaga...ada rasa sakit sikit2....sayup2 jer sakit, tapi timing interval dia adalah dalam selang 15 minit....tunggu sampai kul 5, bila sakit dah 10 minutes apart, aku terus inform nurse, n yeah baby, it'ssssssssssss showtime !!!!!!!!!


Masuk labour room kul 5:30 am....then by 6:45 aku dah selamat deliver this gorgeous creature..........

muka ala2 korean...sebab aku duk tengok drama korea gamaknya...



Alhamdulillah, no complications, aku OK, baby OK....



Again, Thank You Allah...........

4 comments:

  1. beshnyer bau baby.... tak merasa aku gomol-gomol pipi....
    time aku balik kang sah dah masuk time terejal macam abng2 nya...huh....

    ReplyDelete
  2. heheheh tomei tomei err err apsal aku takleh tulih c? tttooomeeiii..errr sowilah aku kenan kedai omeh tomei agaknya..

    ReplyDelete
  3. tahniah daimen... baby comei..

    releknyer korang beranak byk2 nih...
    cer kasik tips sket caner nk ilang fobia beranak...???

    ReplyDelete