Wednesday, September 8, 2010

Ini Bukan Cerita Raya !!!!!!!

Untuk tidak menghampakan jiran blog aku yang nunnn di kejauhan di North Carolina yang sedang fobia membaca cerita tentang raya, maka aku tidak sekali kali akan bercerita tentang topik raya.



Citer pasal rendang ka, nasi impit ka kuah kacang ka lomang ka laksa Johor ka lontong ka sate ka nasi dagang ka nasi istana ka......... ermmmmmmm alahai....sedapnya andai dapat ku menghirup kuah sate sambil mengunyah ngunyah sate yang lembut gebu penuh perisa rempah ratus sambil dikelilingi oleh kuih raya yang melimpah ruah dengan pelbagai nama omputeh seperti Almond Bar, Tiramisu Princess, Cheese Sticks (nota: tu sumer tu kuih raya yg aku order dan aku tengah sorok untuk mengelakkan hijack dari otomen)....oh alangkah enaknya...........emmmmmmm........bayangkan pulak saat itu aku sudah mampu berkebaya ketat untuk menyerlahkan pinggangku yang ramping dan perutku yang sudah flatscreen....oh bagaikan di syorga..............



Eh apa aku buat nih ???? Fokus !!!! Fokus !!!!!!!!! Ya ampun ahkakbatiks...maapkan aku yang sedang 8 hari berpantang dan selalu lupa seperti kata Che Dets....melayu memang mudah luposs....ya ampun !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mari kita bercakap tentang baby, memandangkan aku pun masih teringat memori indah waktu beranak 8 hari lalu....heh heh

Baby : Up Close And Personal
Nama masih belum diputuskan lagi. Finalised names :
Close contests between

Rayyan Solehuddin
or
Yusoff Solehuddin

Aku prefer nama Rayyan Solehuddin, tapi Teddy kata ado unsur2 omputeh...cheh, tetiba jadi alim warak pulok ! huh menyampah aku...penat2 aku peknen, separuh maut aku beranak, alih2 tang nama dia lak pegang kuasa veto!

So why Rayyan ? Why Solehuddin? Why Yusoff ?

Marilah kita sama2 menyelami minda ku dan menilai apa yang baik ekk...jom.....


Rayyan maksudnya kepuasan, pintu syurga untuk orang2 yg berpuasa.

Solehuddin - sempena nama pahlawan Islam Solehuddin Al-Ayubi (ala, kan aku ada buat entry pasal Solehuddin dulus)

Yusoff - sempena nama Nabi Yusoff a.s. selain dari tersebut sebagai seorang manusia yang mempunyai rupa paras yang indah menawan, Yusoff juga disebut dalam Al-Quran sebagai seorang pemimpin yang bijak. Kacak dan bijak lagi berkarisma, what more can I ask ?



Hurmmmm....lepas dipikir2......cam besh lak nama Yusoff Solehuddin ekk....



Ladies and Gentlemen....'Introducing...Yusoff Solehuddin !!!!

amacam...OK gak kan ?????





OK dah settle pasal nama baby....jom cerita pasal raya laks !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ngeh ngeh ngeh.....

6 comments:

  1. apa syusah pilih pilih...next year ko banak jer sorg lagi hehehehhee

    ReplyDelete
  2. nehiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. oooo ucop santorian lah aku panggei nanti....

    wei... jangan pasan baru seploh hari banak peyut dah flatscreen ....chait!

    ReplyDelete
  4. owh... bebi comei bebi comei...geramnyer....

    ReplyDelete
  5. idea limau utk demen aku sokong...

    (jgn sajes idea tu kat aku... aku pun kata NEHIIIIIIIII)

    ReplyDelete
  6. yusof or rayyan.. dua2 mmg beautiful names.

    ReplyDelete