Wednesday, May 12, 2010

Spesel Edisyeng : A Tribute To AhkakBatiks....

Ni aku nak habaq mai...aku baru jer balik dari kampung Teddy kat Ostolia nuunnn...errr sekadar pengetahuan am ekk, kampung Teddy di Ostolia tu bernama Jerantut...Aborigines pun ramai kat sanun heh heh....miker cari la Jerantut kat peta Ostolia nuh ekk.....


Anyway, ni baru sampai dari Ostolia tu lerrr...sampai2 aku terus terkam laptop, klik kat blog aku untuk hasilkan nukilan tribute ini....sebabnya...tadi aku tengok kalendar, dan aku baru perasan yg hari ni dah doblas haribulan....ertinya...maknanya....natijahnya....aku cuma ada kurang dari 2 minggu untuk beramas mesra dengan jeranku yang kurang vogeh sikit dari aku tu...sekonyong-konyong....aku terus dirasuk kepiluan yang mendalam lagi mencengkam kalbu...huhuhu....(errr lam hati ai pun ada taman jugok tawwww)



Ramai gak member2 aku yang tertanya2....siapakah gerangan ahkakbatik ini ? Adakah dia wanita vogeh ? Jelita ? Berketrampilan ? Berkarisma ? Anggun bergaya ? Bijak pandai ? Berhati molia ? Jawapangku...ya...semua kenyataan di atas adalah benar....tiada apa selain benar...tapi of course lah aku lagi vogeh dari dia...lagi jelita, lagi anggun, bijak pandai etc etc....heh heh ini blog ai OK, so selaku moderator dan admin blog ini maka ai boleh jer buat stetmen penuh perasaan dan syok sendiri sebegitu...heh heh


Dan ramai jugak yang tertanya-tanya (errr ramai ke ??? hahaha)...camana aku leh kenal dengan ahkakbatik ? Hosmet lama ke ? Member masa kat U ke ? Kawan tempat kerja lama ke ? Room mate masa kat Pusat Serenti ke ? (choiiii aku manader pernah masuk pusat serenti!)...Dan kali ini...jawapangku....Tidak....no....nein...nehi....Ku kenali dia melalui hasil diskusi intelek tahap tinggi di salah sebuah forum high end (hahaha). Senang cerita, aku kenal ngan dia melalui internet lerrr...penat2 duk bergaduh kat porum...tetiba dapat tahu yg aku dengan dia sebenonya duduk dekat2....heh heh....so lepas tu terus la jumpa...lepas jumpa leh ngam pulok.....


Dan dia pun banyak gak tolong aku...esp dalam bab menyupir nih....pastu kadang2 bila tenet mampoih kat umah aku pong aku tanpa segan silu pi bertenet kat saiber kafe dia.....tenkiu ahkakbatik...jasamu dikenang.....bab menganyam ketupat tuk sah citer la....penuh berseni sungguh hasil anyaman ketupat kami heh heh.....


Pastu anak2 aku pun leh ngam ngan anak2 dia (heh heh aku masih hingin nak berbesan dengan ko Batik...hengat...aku tak penah nak offer set kundan utk ko....setakat buah kundang tu no hal lah)...setakat pi sepahkan umah dia tu, anak2 aku sambil pejam mata jer boleh buat....heh heh....


Maka aku titipkan nukilan ini sebagai satu bentuk dan bukti perlambangan penghargaan dan tributasi kepada beliau...lepas ni, lepas 26 May ni...ahkakbatik akan terbang ke Amareka Sharekat....menemani suaminya mencari rejeki...maka aku terkontang kanting lah di sini.......owh shahdunya ku rasakan.........tiada lagi sesi makan2 sambil menganyam ketupat...


Ku doakan agar ahkakbatik sekelorga akan sentiasa dilindungi Allah walau di mana mereka berada....dan moga berjaya.....


(hu hu aku dah terlalu sebak nih....aku kena stop kat sini sebab nak sedut hinguih....srotttttt srotttttt)

6 comments:

  1. sob sob sob.. akupon sedey gak walopon hatiku ini was was adakah ahkak batik bebetui nk g ahmerika sarekat atau pulang menenun pelekat di lombok.. owhhhh sroott srroottttttttt

    ReplyDelete
  2. owh puan bananas....sekonyong konyong ko telah menganyam keraguan di hati sanubariku....

    ReplyDelete
  3. waaarrgghhh... aku pung sedey jugak tak leh sumbat korang lam luggage haku...huhuhuuu... berebu-rebu batu aku nak tenun tupat kang...

    scrooottttt............... (aku sedut hingus neh...)

    ReplyDelete
  4. tetiba rasa nk muntah..uuuweekk... apasal korang dok sedut hingus nie... rembes weh rembes!!!!

    ReplyDelete
  5. korang nihhh selalu menganyam ketupat untuk aku kerr wehh?? :(

    ReplyDelete
  6. hehehe.... (anon dah mariiii) ini anon love everybody tau! no hate-hate.

    ReplyDelete