Tuesday, May 4, 2010

Labor Day, 2005

Kali ni aku nak bercerita tentang Labor Day. Umumnya kita tahu yang Labor Day, atau sambutan hari pekerja adalah satu hari cuti kepada semua pekerja di seantero donia, yang merupakan satu perkara yg dicetuskan oleh pergerakan kesatuan pekerja/labor's union untuk meraikan pencapaian ekonomi dan sosial para pekerja.


Selain dari nama komersialnya iaitu Labor Day, atau Labour Day, ianya juga turut dikenali sebagai May Day. Dan biasanya ia disambut pada setiap 1 May.



So apa signifikan nya Labor Day dengan aku ? Kut dulu2 iyelah, aku kan pekerja cemerlang...sekarang ni aku dah naik taraf jadi profesional homemaker, so aku dah takde kaitan dengan nama buruh2 nih (heh heh stetment berlagak tahap dewa)....


Tapi ada signifikannya....




Pada tahun 2005....sehari selepas Labor Day...aku masuk labor room...ketuban pecah kol 9, pastu terus pi spital private, selang sebelah jer dari umah aku, tapi still pegi naik keta la...masuk bilik, doktor kata dah 6 cm dilated, so terus masuk Labor room...n selamat bersalin kul 11 malam....easy weasy...almost touch n go....


Here's my prize....

Ladies and gentlemen....intoducing Mr Aiman Hakim...


at 3.4kg baby boy !!!! yay !!!!



Sleeping like an angel....



at 11 months


Hakim turned 5 years old on 2nd May 2010...

Happy Birthday, my dear prince...and many happy returns......

1 comment:

  1. huh aku tau ler blog ko kaler biru..yg ko letak gambo blue gak apsai.. cian cikman...

    ReplyDelete