Monday, February 1, 2010

Sallahuddin...I fell in love with you...

Ni apa cerita pulak ni ? Takkan la aku ada skandal-mendal pastu sudi pula berkongsi pengalaman ini dengan pembaca blog aku yang budiman lagi cendikiawan lagi rupawan ?

Gilo ko apo aku ni ? Terlebih estrogen ? Kolestrol tinggi ? Hemoglobin kurang ? Tak cukup oksigen ? Brain malfunction ?

Bukan bukan bukan....

Heh heh...alkisahnya....Baru baru ini, aku tengok History channel...ada satu dokumentari pasal pahlawan Islam zaman silam...iaitu Salahuddin Al-Ayubi...atau mengikut sebutan lidah omputeh...Salladin...

Owh...dari dulu memang aku dah admire Sallahudin. Esp selepas aku tengok movie The Kingdom Of Heaven. Wow. Dalam movie tu, Sallahudin memang digambarkan sebagai seorang lelaki yang begitu budiman, a great warrior, a brilliant strategist dan paling penting, seorang Muslim yang begitu taat pada Allah. Memang. Dari dulu lagi sudah aku terkesima padanya.


Tapi, masalahnya, dalam movie tu jugak ada watak Balian yang dipegang oleh Mr Orlando Bloom aku, so mata keranjangku lebih suka melihat kelibat Balian, lalu otakku cuma mampu mencerna watak Balian...Balian...Bloom....dan bahagianya kalau la aku jadi Mrs Bloom....




Eh apa aku melalut ni....Fokus....fokus....kita cakap pasal Sallahudin la deyyy...

Anyway, dokumentari yang aku saksikan lewat pancaran Astro BYOND dengan menggunakan paparan High Definition menerusi kaca televisyen widescreen LCD di rumah aku itu (hahaha saja aku tulis tu, mesti ahkakbatik membara jer baca khannn?), betul-betul membuatkan aku memikirkan balik tentang insan yang bernama Sallahudin Yusof Ibn Ayyub ini.

Menyaksikan rentetan peristiwa perang Salib atau the Crusaders wars, bagaimana dia berjaya menakluki kota suci Juruselam, Acre etc etc dan bagaimana pintarnya dia mengatur strategi, membuatkan aku meraba raba perut aku...Rayyan Sallahuddin...

Sigh...

Hadoiiiii...Nampaknya, aku rasa aku bakal dapat baby boy lagi la...hehehe...

Takpe la...asal leh kasi nama Salahuddin...ambil berkat kaedahnya....

2 comments:

  1. oh!! aku kenai! aku kenai sape bloom tuh!
    ala kembang kuncup si mien laa..... waahaha... ko nak jadi mrs mien ke?????

    weih, tiap kali ko nengok lcd tu dapat makan prosperity berger free ke?
    kalo idak, samo jo channel pasang tibi gedabak aku!

    ReplyDelete