Monday, March 8, 2010

Chef Diva Malasssss...

Heh heh...minggu ni aku extra malas...bak kata tagline HotFM...lebih MALAS dari biasa...

Tapi bukanlah bermaksud yang aku hanya makan tido aje...aku aktif join forum merangkap mesorat tingkap versi virtual...tengok tibi pun rajin...makan lagi la...tapi entah mengapa aku malas beno nak hapdet blog...bak kata Carlo the final contestant dalam The Biggest Loser Asia...maybe I had hit the plateau...owh Carlo ko sungguh ensem sekali.....

Erk! Fokus fokussssss....


Entry aku kali ini ialah tentang febret subjek aku...iaitu makan....

Alkisahnya, last week 6 March ialah tarikh keramat bagi Teddy...tu lah tarikh besday dia...petang sebelumnya aku dah buat mabeles chocolate cake yg sangat gorjes lagi delisyes (kalau la cikgu English aku tengok aku mencabul ejaan bahasa Inggeris nih mau pengsan 40 ari)...tapi Teddy balik lambat....kul 10 malam baru sampai umah...by that time, kek yg mabeles, gorjes lagi delisyes itu dah tinggal separuh dah....otomen aku la belasah...heh heh...so gamba takde la ekk...use your imagination OK....


Maka 6 March tu terpaksa lah aku berkungfu kat kitchen...kek tu kira tak sah...choiiiiiii....

anyway...taadaaaaaaaaaaaa...



Inilah hasilnya...aku masak Roast lamb chop with side dish of steamed broccoli and baby carrots, pastu ada mashed potato, buttered rice and veggie salad medley....


Erk!!!! Aku lupa lah nak letak lamb chop tu ateh pinggan Royal Doulton aku yg aku beli ngan harga RM2ribu satu set tuh....heh heh use your imagination OK!!!!




CikMan yang kekenyangan...

Sekian...aku nak sambung mood malas....


3 comments:

  1. ni jaman bila ko hapdet baru masuk blogroll aku?
    walobagaimanapong entri ko kali ni nampak sangat pemalasnyer....

    ReplyDelete
  2. walaopun malas namun aku tetap gorjes...

    lebih gorjes dari biasa!

    ReplyDelete