Monday, May 3, 2010

Salam Taj Mahal...


Mubarak ho...

Kali ini aku membawa salam dari Taj Mahal. Di bumi kelahiran Shah Jehan, yang memanifestasikan agung cintanya pada Mumtaz, dengan pembinaan Taj Mahal. Seseungguhnya, inilah perlambangan agungnya cinta seorang suami pada isterinya....


Dan Taj Mahal juga menyaksikan perlambangan cinta agung antara aku dan Teddy....berada di Taj Mahal, kami sama2 menobatkan cinta kami...sesuci embun pagi, sehangat mentari....









heh heh...leh caya ke aku ada kat Taj Mahal????





I'm trolling you, dudes!!!!!!!!!!!!!!



The truth is, umah aku takdak koneksi internet dari minggu lepas. Punyalah boring duk kat umah tanpa internet, aku rasa macam duk kat Uganda lak. Itu lah, sejujurnya, aku nak buat tajuk entry aku as Salam Dari Uganda...errr tapi bila pikir2 macam tak komer-sial lak nama Uganda tu kannn....heh heh so aku cepat2 tukau, jadi Taj Mahal...ada unsur2 romantism skit heh heh...

So kenapa umah aku tiada koneksi internet ? Huh...sebab Teddy la...hari Selasa lepas, aku dah perasan yg internet mampoih. Berhempas pulas aku troubleshoot problem. Siap bypass 3G wireless router, n connect direct ke laptop comel aku nih, tapi sama gak...pastu godek laptop lak, takut2 la wireless card dia kaput ka hapa ka...arghhh macam2 la aku buat...tapi hasilnya sama gak. Akub try gak nak tompang wireless jeran2 aku...bila scan wireless connection, macam2 namo ada....tanpa segan silu aku try la tompang.....tapi .....huh hampeshhhh...depa enable security...so aku takleh jadi penumpang tenet secara haram !!! choi kudukut punya jeran !!!!!!!

Bila Teddy balik, aku tanya la dia...in case la kut2 ada bil tertunggak ke hapa ke...ek elehhhh...dengan konpidennya dia kata tadak tunggakan...bil dia dah bayo awal!

Hari Rabu sama gak, still takleh....so aku pi lepak umah jeran....Hari Khomis aku dah tunjuk2 moncong2 kat Teddy...dia kata OK lah nanti dia check....dia troubleshoot...sama gak resultnya...pastu aku call meksis...huh...depa kata ada outstanding bill 70 hingget ! choiiiii....hengatkan tujuh ratus ko !

Aku pun bantai Teddy. Menchik ai! Sib baik aku lom sempat maki orang meksis lagi...dia lak duk konpiden dah bayo....ari tu dia buat online payment sekaligus ngan bil air, letrik etc etc katanya...
aku rasa dia ter overlooked nak bayo bil broadband nehhh...iyolah bayo banyak2 bil sekaligus...kut2 ado la yg tertinggal gamaknya....


anyway....setelah aku tarik muka patbelas....so dia pun bayo la...bayo hari Jemahat...hari sabtu coti, labour day...hari Ahad lak weekend.....hari ni baru la OK......sigh...............wasted 2 hari lagi aku stranded di uganda...hampeh....


Dari last week, aku terpaksa main Freecell ngan solitaire untuk mengubat kebosanan...pastu tengok tibi...itu pun aku terpaksa berhempas pulas bergaduh ngan CikMan utk rebut hak ekslusif tengok citer aku...kalau aku malas gaduh, aku layan la tengok Special Agent Oso, Shaun The Sheep, Handy Manny dan macam2 lagi la citer kat Playhouse Disney....warghhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!



Anyway, bye-bye Freecell game, bye-bye Oso, Pocoyo etc etc.....



I came back from Uganda, and it sure feels good !

1 comment:

  1. lenkali blaja sekali tarian eksotik ugandan tu.. tapi takyah masuk blog arr...muntah aku kang!

    ReplyDelete